Esimest last oodates valmistusin ma peaaegu kõigeks kuni hetkeni, mil laps sünnib. Haiglast koju saades oli aga mustmiljon küsimust beebi kohta ja mu enda tervis jäi tahaplaanile. Teist last oodates teadsin, et vähemalt sama oluline kui sünnitus, on ka sünnitusjärgne aeg.

Kuigi teise lapse sünnitusjärgne aeg tõi kaasa omad katsumused, olen õnnelik, et olin teadlikult valmistunud selleks, kuidas oma keha sünnitusjärgsel taastumisel toetada. Varusin nii haiglasse kui koju toidu- ja joogipoolist, et teadlikult turgutada oma keha pärast nii suurt saavutust nagu lapse ilmale toomine.

Sünnitusjärgne aeg: targad vahepalad ja joogid

Järgnevalt jagan Sinuga nimekirja toitudest ja jookidest, mida oleks toekamate einete kõrval kasulik tarbida sünnitusjärgsel ajal, et anda oma kehale vajalikku energiat ja seeläbi kiirendada ka sünnitusjärgset taastumist:

Sünnitusjärgne aeg: head joogid

  • Raudrohutee – vähendab verevoolust, leevendab põletikke, parandab seedetrakti limaskestade seisundit, rahustab. Hea tee, mida võiks hakata jooma kohe pärast sünnitust.
  • Kummelitee  – mõjub põletikuvastaselt, lisaks sobib seda kasutada ka istevannide tegemiseks.
  • Rooibos tee – sisaldab südant toetavaid antioksüdante.

Tervislikud puuviljad, marjad

  • Datlid – on head südamele, neerudele ja maksale toetades nende funktsioone.
  • Kuivatatud ploomid / kuivatatud ploomidest valmistatud mahl – aitavad ennetada kõhukinnisust ja on veidi lahtistava toimega.
  • Avokaado – toitev, hea seedimisele, soodustab rasvlahustuvate vitamiinide imendumist (aju ja närvisüsteem on eriti tänulikud selle eest).
  • Pirn – sisaldab rikkalikult magneesiumit, folaate, kaltsiumit, rauda, C-vitamiini ja kiudaineid. Aitab ennetada kõhukinnisust.
  • Banaan – varustab organismi kaaliumi, mangaani, C- ja B6-vitamiinidega ning toetab seedetegevust.
  • Marjad (nt mustikad) – sisaldavad kiudaineid, mangaani, K-vitamiini ja C-vitamiini.
  • Kirsstomat – täidab Su keha C-vitamiini, A-vitamiini ja B6-vitamiiniga.
  • Mango – palju C-vitamiini, pektiini ja kiudaineid sisaldav mango tugevdab immuunsüsteemi ja hoiab seedimise korras.

Eriti kasulikud pähklid ja seemned

  • Mandlid – põletikuvastase toimega proteiinirikkad näksid, mis sisaldavad kaltsiumit ja mangaani.
  • India pähklid – toetavad organismi E- ja K-vitamiini, seleeni, antioksüdantide ja mineraalidega.
  • Kõrvitsaseemned – mineraaliderikas näks, millel on põletikuvastased omadused.
  • Päevalilleseemned – kõrge E-vitamiini, magneesiumi, B1- ja B6- vitamiini ja seleeni sisaldusega vahepala, mis on põletikuvastase toimega, soodustab seedimist, tõstab ajus õnnehormoon serotoniini taset.

Toeta värsket ema!

Minu sünnitusjärgse aja üks ilusamaid hetki oli, kui sain kulleriga oma esimesel sünnitusjärgsel nädalal hiigelsuure paki värskete puuviljade ja mõnusate näksidega oma doulaõelt Kerstinilt. Ma ei mäleta, millal viimati mind mõni kingitus nii sügavalt kõnetas.

Teinekord on midagi nii elementaarset nagu kosutav söök ja jook just see, mida vastne ema vajab lisaks sünnitusjärgsele emotsionaalsele, praktilisele ja informatiivsele toele.

Snäkipakk või toidukuller ei ole vaid selleks, et ema kõhu täis saaks ja kiiremini taastuks, vaid ka selleks, et ta tunneks, et ka tema on beebi kõrval endiselt oluline, väärtuslik ja armastatud!